Listerier

Tankespya for ya:

1. Jag är trött och skulle nog behöva en vecka hos mami och papi. Jag inbillar mig att saker och ting skulle vara lättare att reda ut i mitt huvud om jag fick lite distans och inte behövde oroa mig för petitesser så som mat och sånt. Bara andas och filosofera och ta långa sovmorgnar och promenader. Landa litegrann. Men det är ingenting som ekonomin tillåter för tillfället, vilket suger.

2. Jag måste skriva klart en jobbansökan idag. Varje gång jag öppnar upp Worddokumentet och börjar står det helt still. Jag vet varför jag vill ha det här jobbet, varför jag är lämplig och hur mycket jag skulle kunna tillföra, men jag får inte ner ett enda ord. Allt låter helt fel och opersonligt. Som att jag vore en robot och inte en människa. Blä.

3. Det är fint med människor som tycker att man är söt fastän man har ett finskt stoppljus på hakspetsen. Och som inte säger det under pistolhot heller, menar jag. Väldigt fint.

4. Det är dock mindre fint att bevittna själva finnhelvetet i spegeln.

5. Jag har noll inspiration när det gäller billig och god mat. Idag blir det korvgryta. Ingredienser? Nån random kryddkorv, paprika, lök och paprika- och chili-crême fraiche. Om det egentligen kvalificerar sig som en faktisk maträtt? Tveksamt.

6. Jag såg en snorfin kjol på Åhléns idag. Den hade jag inte råd med. Mitt hjärta grät.

7. Jag har klippt mig. Det var ett nödvändigt ont. Nu ser jag lite grann ut som en människa. Bild får vänta tills ovannämnda stoppljus har neutraliserats. (Ja, det är bara min mamma som eventuellt är lite intresserad av att se den bilden.)

8. Jag såg Slumdog Millionaire häromdagen. Den borde du se. Men bli inte lurad att tro att det är någon feelgoodfilm, för det var årets överdrift. Det är mer en ont i magen över all misär-film. Men bra. Riktigt bra.

9. Det går framåt med gitarrspelandet. Nu har jag köpt plektrum. Det är fint.

10. Jag funderar på att baka kladdkaka ikväll. Det känns som en potentiell vinnare.

Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Lizzy D

jag vill se ditt hår gulle!

2009-03-30 @ 16:47:50
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0