Dagens ord: Blåmärke



Dagens ord är "blåmärke".

Beskrivning: Blodutgjutning i huden som uppstår när små blodkärl spricker. Vanligt om man till exempel halkar eller stöter emot något, alternativt får ett slag mot kroppen.

Användning:
"Hela min rygg känns som ett enda stort blåmärke"

Antal träffar på Google:
ca 46 400

Kommentar: Nu är inte min rygg eller enda stort blåmärke och jag har varken utsatts för stötar, slag eller fall som gör att jag eventuellt skulle kunna ha ett stort blåmärke på ryggen, men ont som fan har jag i varje fall. Vad det beror på har jag inte en aning om, men att det känns som att jag ska gå av på åtminstone fyra ställen i ryggen, det är jag tyvärr mycket väl medveten om. AJ.

Tags: , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0