För tio år sedan...


Coola killar.

För tio år sedan var jag elva år och ville hemskt gärna vara tolv.

Jag kom in i puberteten på allvar och fick min första mens. Det var en rätt omtumlande upplevelse. Vi var ute i sommarstugan och jag visste inte riktigt hur jag skulle säga till mamma att den hade kommit, så jag proppade trosorna fulla med toalettpapper och väntade tills dagen efter då jag ringde henne på jobbet. Det kändes bättre att säga det så. Varför minns jag inte, men jag vet att jag kände mig väldigt vuxen plötsligt.

På den här tiden var jag världens största Backstreet Boys-fan och hade aldrig varit lyckligare än då jag vann biljetter till deras konsert i Globen. Jag hade aldrig varit med om något så overkligt - jag befann mig i samma rum som mina största idoler, bandet jag hade tapetserat mitt rum med sedan jag var åtta år och riktat det mesta av min prepubertala sexualitet emot.

(Några månader senare upptäckte jag Red Hot Chili Peppers och Anthony Kiedis.
Efter det var min kärlek till Nick Carter och grabbarna ett minne blott.)


Jag vill också minnas att det här var året då en kille i min parallellklass frågade chans på mig på ett mellanstadiedisko och jag svarade ja på inrådan av min bästis. Hela helgen hade jag ångest över mitt svar, och på måndagen bad jag min kompis att göra slut åt mig. Som tack för besväret fick hon en kexchoklad.

På skolavslutningen året därpå kom han fram till mig och gav mig en röd ros.

What can I say? Love hurts.

Puppy love också.

Vad gjorde du för tio år sedan?

Tags: , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Åh. Visst var det Joakim va? Nu i efterhand var han ju så himla himla fin. Vart håller han hus idag? Vem vet?

2009-04-13 @ 21:15:23
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: Hanna

Ivona: Ja, det var Joakim. Han hade typ världens längsta ögonfransar. Har ingen aning om vad han gör idag, faktiskt.



Men förlåt om du mot all förmodan läser!

2009-04-13 @ 21:23:46
URL: http://marmaladeskies.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag e fortfarande kär i dom!

2009-04-14 @ 11:40:24
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Daniel: Vilken är din favvo?

2009-04-14 @ 11:47:07
URL: http://marmaladeskies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0