Dagens ord: Regrediera

Dagens ord är "regrediera".

Beskrivning:
Term inom psykologin som innebär att man går tillbaka i utvecklingen.

Användning: "Barn som tidigare varit torra om natten kan regrediera och bli sängvätare igen"

Antal träffar på Google: ca 1490.

Kommentar: Hela packningen + två blöta handdukar på flickrumsgolvet? Check. Mamma fixar en äggmacka till frulle åt en? Check. Fyra nya finnar i ansiktet? Check.

Jag är cirka femton och ett halvt igen. Det är ganska skönt, faktiskt.

Tags: ,

Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

HAHAHA! Sjukt roligt! Och jag vet preciiis hur det är, så fort man promenerar in över tröskeln så är det som om allt vuxet ansvar bara rinner av en och man faller handlöst ner i sina föräldrars famn och vill bli matad, sponsrad och ompysslad. Hotell Bow Way indeed!

2009-04-09 @ 10:53:02
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: Hanna

Ivona: Ja, man blir som en bebis. Fast de är inte sena att curla en heller! Jag hade tänkt tvätta en maskin med skitiga kläder idag, men det fick jag inte för mamsen. Nähä, det var ju synd...

2009-04-09 @ 12:49:57
URL: http://marmaladeskies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0