Hur man vet

Jag har ju det här med kärlek som något av ett fritidsforskningsprojekt. Jagar definitioner och försöker utröna vad kärlek egentligen är. Töntigt, jag vet, men jag är också en fullblodstönt och ingenting gör mig lyckligare än att definiera mera.

Nationalencyklopedin tycker så här, bland annat.

Men det här och det här är nog bland det finaste jag har snubblat över på sistone. Läs särskilt och begrunda detta:

"Love isn’t an act, it’s a whole life. It’s staying with her now because she needs you; it’s knowing you and she will still care about each other when sex and daydreams, fights and futures—when all that’s on the shelf and done with. Love—why, I’ll tell you what love is: it’s you at seventy-five and her at seventy-one, each of you listening for the other’s step in the next room, each afraid that a sudden silence, a sudden cry, could mean a lifetime’s talk is over."


(ur The Luck of Ginger Coffey, Brian Moore)

Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Ditt nyårslöfte går ju helt åt helvete! Tro inte att du kommer undan med det! SNART EN VECKA FFS.

2009-05-16 @ 10:41:12
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0