Rubriker är överskattade

Blogglusten är rätt låg för tillfället. Det händer inte så mycket i mitt liv, eller väldigt mycket (beroende på hur man ser det, men jag vill och kan inte ta upp allting här, det är för abstrakt/privat). Det är en rätt intressant tid i och för sig, där jag befinner mig just nu. Men rätt bloggovänlig.

Håller ju som sagt på med någon slags självterapeutisk städning och omorganisering av mitt rum. Rensa, kasta, klistra upp diverse klokheter och annat fint.

På min svarta tavla har jag citerat John Lennon.  Det står "Life is what happens to you while you're busy making other plans". För jag är duktig på att skena iväg och planera för ett perfekt liv som aldrig kommer att inträffa. Livet är inte perfekt. Det är inte välordnat. Det är vildvuxet och du kan ju försöka klippa till den snyggt och prydligt, men det är egentligen bara en kamp mot livets natur och du kommer att misslyckas. Så det är min uppmaning till mig själv när jag sitter där och planerar och springer ifrån mig själv - för i helvete, lev istället.

På min spegel har jag skrivit "Du är ju åtminstone sällsynt om inte annat", för alla dagar då man vaknar upp och ser ut som att man har ramlat ner från toppen av fulträdet och slagit i varenda gren på vägen ner.

Det kommer ju såna dagar också, menar jag.

Tags: , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0