Guitar Hero Championship 09



Jag är fruktansvärt dålig på Guitar Hero. Jag blir lite lätt illamående varje gång plastgitarrerna åker fram på förfesterna och jag tvingas visa vad alla som redan känner mig sedan min barndom vet - att jag troligtvis har Sveriges absolut sämsta koordinationsförmåga. Att det dessutom alltid finns nån som river av låt efter låt efter låt på expert-nivån brukar göra det hela än mer ångestframkallande. Följdaktligen brukar jag se till att hamna så långt bort ifrån spelandets epicentrum jag bara kan och betrakta spektaklet på avstånd. Just på avstånd är det dock ganska roligt att se hur ens vänner förvandlas till gitarronanins hängivna apostlar.

Men inte jag, som sagt.

Andra är modigare (och framförallt mer talangfulla) än vad jag är. Som min vän Andreas, till exempel. Tillsammans med sin syster anordnar han för andra året i rad Guitar Hero Championship som går av stapeln den 2:a maj på Uppsala Konsert & Kongress.

I egenskap av vän och hyfsat road åskådare kommer jag givetvis att vara där. Och det tycker jag att du ska vara också, om du inte har något bättre för dig. Och kom igen, det har du faktiskt inte dagen efter första maj.

Så kika in på deras sajt och släng iväg en anmälan (om du råkar vara grym) eller joina mig på behörigt avstånd i publiken (30 spänn, det är ingenting!). Och sprid länkkärleken vidare!

Tags: , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lisa

På min födelsedag o allt.

2009-03-24 @ 12:03:29
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Hanna

Lisa: Ja, du är ursäktad. Lite ;) Men alla andra!

2009-03-24 @ 18:43:33
URL: http://marmaladeskies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0