Dagens ord: Te


En av de snyggaste serviserna någonsin, "Svart ruter" av Karin Björquist.


Dagens ord är "te".

Beskrivning: En dryck som framställs av blad från växten Camellia sinensis och med fördel kan drickas så väl varm som kall.

Användning: "Ska du med upp till mig och dricka lite te?"

Antal träffar på Google: ca 12 910 000 000

Kommentar: Att dricka te är mitt absoluta favoritsätt att umgås. Ingenting öppnar upp en människa som att hålla en varm tekopp i händerna, och få saker är så himmelskt goda som riktigt gott te.


Tags: , , ,

Kommentarer
Postat av: Lisa

Får jag komma på tebjudning nu då? :)



Jag visste väl att du skulle gilla Glenn. Han kommer bergis gilla dig med! Fast han är för liten för att resa bort än dessvärre :/ (sen är jag för pank.. ehe)

2009-03-09 @ 09:57:17
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0