Dagens ord: Tålamod

Dagens ord är "tålamod".

Beskrivning:
Att låsa inne ivern, att orka vänta, orka tåla sig.

Användning: "Tålamod är en dygd."

Antal träffar på Google: ca 785 000

Kommentar: Jag önskar att jag hade ett större tålamod med livet i största allmänhet, och somliga saker i synnerhet. Det skriver jag i min dagbok varje dag. "Tålamod, Hanna, tålamod!", skriver jag. För jag är inte särskilt tålmodig. Jag är ivrig och det kan bli så himla fel när jag framhärdar och vill att saker ska ske nununu. Det är inte en egenskap jag är så värst förtjust i.

Så jag övar.och övar. Och går massor med raska promenader, dricker hutlösa mängder te med mina vänner och diskar så energiskt att mina händer blir alldeles förstörda ochh får hudsprickor av diskmedlet och diskvattnet yr över hela köket. För att lägga band på mig själv. För att låsa inne ivern i mig. För att tåla mig och inte bara köra på som det vanliga gamla Lokomotiv Tjernqvist alltid har gjort, blind och döv för omvärlden.

Det är så jävla, jävla svårt bara.

Tags: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0