Dagens ord: Skriva

Dagens ord är "skriva".

Beskrivning: Att nedteckna symboler enligt ett skriftsystem som därmed bildar ord och kanske eventuellt mening för någon.

Användning: Jag önskar att jag fortfarande kunde skriva.

Antal träffar på Google: ca 18 400 000

Kommentar: En gång i tiden var jag smått manisk i mitt skrivande och producerade massvis med text. En del bra, en del väldigt mycket teenage angst och ganska gulligt att läsa så här i efterhand, en del som var superjävlafantastiskt och en del skit. Det var på tiden då jag snittade tre timmars sömn per natt. Resten av tiden skrev jag. Jag skrev för att överleva, skrev för att hålla ihop mig själv, inte bli helt galen, få bekräftelse från någon att jag inte var helt galen och på väg att tappa fotfästet. Skrev för att skriva var det som var jag. Uppslukad.

Sen trodde jag kanske att jag mådde bättre, men jag blev snarare uppslukad av andra saker. Kärlek och sån skit. Och jag slutade skriva.

Skrev nästan ingenting på fyra år. Tappade språket, viljan, känslan, whatever.

Och nu är jag i ett sånt skriande behov av att få skriva, men orden kommer inte som jag vill, det blir bara ord och ingen mening. Aldrig någonting som berör, aldrig nånting som förmedlar det som jag vill ha sagt.

En dag som denna känns det oerhört stympande.

Tags: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0