Baby you're a rich man

Ni vet dagar då man vaknar upp och bara känner sig otroligt rik? Inte på pengar (nödvändigtvis/alls), men på människor och kärlek?

En sån dag har jag idag, och inte av någon särskild anledning heller. Jag är seg efter gårdagens eskapader, mitt hår står åt alla möjliga håll och den turkosa ögonskuggan har kakat sig på ögonlocken. Jag äter överblivna dipchips (utan dip) och dricker ljummen Coca-Cola och har ett berg med disk att ta itu med. För att inte tala om berget kurslitteratur som jag borde avverka istället för att vara bakfull.

Men jag vaknade  ändå upp idag och började tänka på alla människor som faktiskt tycker om mig, och viktigare än det - alla människor jag har ynnesten att få tycka om - och insåg vilka astronomiska summor kärlek jag har på kontot. Och så kom jag att tänka på något jag fick höra när jag var liten - att kärlek är det enda som växer sig större ju mer man ger av den.

Och det förstod jag givetvis inte då, men nu tror jag att jag är det lite på spåren.

Det känns fint.

Tags: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0