Längtan, alltid denna längtan

Idag är jag inte på något vidare värst humör. Mensig, svettig, uttråkad, övergiven (min streak of drama queen har slagit till för fullt) och hungrig.

Det som stör mig mest är just det här med hungern, för jag har ingenting hemma att äta. Inte direkt. Bara mat som inte blir riktiga maträtter, typ som spagetti och ketchup.

Det innebär att jag måste förfytta mitt mensiga svettiga uttråkade övergivna och hungriga ass till en livsmedelsaffär, vilket känns helt oöverkomligt. Död och elände.

Och så har jag hemlängtan. Norrlandslängtan. Skogs- och stuglängtan. Mamma- och pappalängtan. Bli mobbad av brorsor-längtan. Vara liten och utan någon som helst förväntan på sig att klara sig själv-längtan.

(Och längtan efter det där förbannade jävla Kärleksintresset som befinner sig på alla andra platser på jorden än den jag tycker att han borde vara på. Bajs.)

Tags: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0