60 frågor

Jag snor av Lisa i brist på bättre att spendera eftermiddagen med.

1. Hur gammal är du om 5 år?
26. Så här efter tjugo så har jag helt plötsligt börjat uppskatta att vara född i december...

2. Vem var den sista du träffade?

Linlin.

3. Hur lång är du?

1,59 enligt barnmorskan som skrev ut mina p-piller. Jag har tydligen spurtat iväg en centimeter sen sist jag mätte. Helt galet! Dock oklart varför de mätte mig till att börja med.

4. Vilken var den senaste film du sett?

Män som hatar kvinnor, tror jag det var. Jag har sett väldigt lite på film på sistone.

5. Vem ringde du senast?

Linlin.

6. Ditt senaste SMS och till vem?

"Gör så. Sov sött" till A.

7. Vad är helgens planer?

Återhämtning efter kvalborg och valborg, sen blir det Guitar Hero Championship. Yay!

8. Föredrar du att ringa eller skicka SMS?

SMS any day.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Gifta sedan trettiojävlaår sen, som modern brukar säga.

10. När såg du senast din mamma?

Två veckor sen.

11. Vilken ögonfärg har du?

De är gröna, vill jag påstå. Det är det inte alla som håller med om.

12. När vaknade du idag?

Tio i nio och sen snoozade en halvtimme. 

13. Har du någon gång hittat en katt?

Vad är kriteriet för att hitta en katt?

14. Vilken är din favoritplats?

Uppsala och Storviksand.

15. Vilken plats föredrar du minst?

Röbäck. Jag kommer aldrig nånsin känna mig bekväm där.

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år?

Ptja, om tjugo år befinner jag mig på sociologen som forskare i varje fall, efter att ha sagt - på riktigt och helt seriöst - "ett underkännande av den egna könstillhörigheten" i ett sammanhang som inte inbegrep mina studier. 30 hp sociologi och socialt arbete, fuck yeah!

Nej, men jag har nog barn och man och jobb and all that jazz, skulle jag tippa. Så kanske i en volvo, nerkräkt av ett åksjukt barn i ilfart på väg hem till radhuset från ICA Maxi.

17. Vad skrämde dig som barn?

Jag var ett ovanligt svårskrämt barn, har jag fått höra. Men jag tyckte att Mumin och Trollkarlens hatt var fruktansvärt obehagligt, det gav mig nog min första identitetskris.

18. Vem fick dig att skratta senast?

Kittens! Inspired by Kittens! Annars kan det ha varit A, jag vet inte.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?

Jag visste inte att det fanns en åldersgräns?

20. Har du stationär eller bärbar dator?

En väldigt bärbar. Fast jag vill nog komplettera med en ordentlig stationär så småningom, när jag blir rik.

21. Sover du med eller utan kläder?

Jag sover naken. Luftigt och skönt!

22. Hur många kuddar har du i sängen?

Tre. Fast jag sover bara med en. Sjukt intressant.

23. Hur många landskap har du bott i?

Två. Västerbotten och Uppland.

24. Har du någon gång spytt på någon?

Ja, fast han var utklädd till hårdrockare så jag bättrade bara på hans image.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Skor är en av mina laster här i livet.

26. Är du social?

Ja.

27. Vilken är din favoritglass?

Bohemian Raspberry.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Det känns som att jag har svarat på det här förut... Men jag skulle betala min studieskulder och be CSN dö. Sen äta en massa Bohemian Raspberry.

29. Tycker du om kinamat?

Det är väl gott?

30. Tycker du om kaffe?

Efter att ha praoat på Kafé M/S Vita Björn, så nej. Tänk dig kaffeångor, diskmedelsångor och en ständigt gungande båt och du förstår nog varför...

31. Vad dricker du till frukost?

Te, i den mån jag dricker något alls.

32. Sover du på någon särskild sida?

Nej?

33. Kan du spela poker?

Poängpoker!

34. Tycker du om att mysa?

Ja.

35. Är du en beroendemänniska?

Verkligen.

36. Känner du någon med samma födelsedag som dig?

Nej.

37. Vill du ha barn?

Så småningom ja, men den dagen den sorgen.

38. Kan du några andra språk än svenska?

Extremt lite spanska, extremt lite franska, rätt bra engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Nej.

40. Föredrar du havet eller en pool?

Havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Kläder, kitsch och dekadens.

42. Äger du dyra smycken?

Det har väl ändå inte du med att göra?

43. Har du någon gång testat narkotika?

Nej.

44. Vad var de senaste du stoppade i munnen?

En korv- och rödlöksomelett! Gott!

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Min storebror.

 46. Välj ett ärr på din kropp:

Jag har ett på ena tummen efter en morakniv.

 47. Vad har du för ringsignal?

Arrested Development-introt.

48. Har du kvar något klädesplagg från du var liten?

Det mesta, tror jag faktiskt.

49. Flirtar du mycket?

Jag är nog rätt flirtig av mig, ja.

50. Vart togs din profilbild?

Hemma i mitt korridorsrum i Uppsala.

51. Kan du byta olja på bilen?

Nu har jag ju ingen bil, men nej.

52. Har du fått fortkörningsböter?

Nej.

53. Vilken var den senast bok du läste?

Jag minns inte riktigt, men jag håller på med "Från Sapfo till cyborg" med Lena Lennerhed som redaktör. Mycket intressant.

54. Läser du dagstidningen?

Just nu har vi UNT i korridoren, så ibland.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej.

56. Dansar du i bilen?

Hur skulle det gå till egentligen?

57. Vilken radiostation lyssnade du senast på?

Lyssnar inte på radio, men gissningsvis P3.

58. Vad var de senaste du krafsade ner på ett papper?

Föreläsningsanteckningar.

59. När var du i kyrkan senast?

Det var inte så hemskt länge sen. Men det var länge sen jag var på en gudstjänst.

60. Vilka personer utmanar du?

Jag utmanar Matte! Och alla andra som vill.

Tags: , , ,

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud, nu kom jag på att jag var rädd för Pomperipossa är jag var liten. USCH o fy!

2009-04-28 @ 18:47:04
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0