Pinsam böjelse


Inte för att skryta, men det är jag som är Batman.


Jag har en grej för det här med utmaningar. Jag vet, det är en typisk utfyllnadsgrej på en blogg när man inte har någonting vettigt att skriva och ingen i hela världen är egentligen intresserad av att läsa om hur många kuddar jag har i sängen (tre!) men seriöst, hur mycket har man egentligen att skriva när det är påsk?

…tänkte väl det, ja.

Men jag gillar det. Det är så där lagomt korkat och lagomt tidsödande.

So here we go:

Lovar du att vara ärlig?
Nej.

Du heter?

Hanna.

Smeknamn?

Über, Lucy, Häder.

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Tumbling Down - Steve Harley & Cockney Rebel.

Beroende av?

CSN?
 
Vem behöver du mest just nu?
Rebecca. Det ska bli brutalt skönt att få prata av sig med nån som känner mig sen evigheters evighet och inte behöva förklara allt från början.

Vad tror folk om dig?

Att jag är dryg.

Stämmer det?

Inte alls, jag är ödmjukheten själv!

Vad säger du för att imponera på någon?

Att det egentligen är jag som är Batman.

Hur imponerar man på dig?

Sjunger en serenad för mig.

Brukar du skratta för dig själv?

Ja.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?

"Det blir kanon :) puss!”

Var bor du?

I Uppsala.

Trivs du där?

Nästan jämt.

Äger du några converse?

4 par, tror jag.

Sprit, cider, vin eller öl?
Vin.

Brukar du bli för full?

Har hänt, men brukar är ett ganska starkt ord. Jag dricker i ärlighetens namn faktiskt ganska sällan... Åtminstone för att vara en Uppsalastudent.

Vad har du för mobiloperatör?

Parlino.

Är du allergisk i mot något?

Diskmedel och kiwi.

Har du haft sex idag?

Nej.

Nästa mål i ditt liv?
Fixa ett sommarjobb.

Hur svarar du i mobilen?

"Ja, det är Hanna?" om jag inte känner igen numret, "Hej du" om jag vet vem det är.

Vem ringde du senast?

Lena.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen?

"Ha det så bra, hej då!”

Antal timmar sömn inatt?

6-7 kanske.

Sov du ensam?
Ja.

Brukar du komma i tid? Jag brukar i varje fall försöka, och det finns inget värre än att vara sen.

När mår du bra?
Allt som oftast, faktiskt.

När blev du fotad senast?

I förrgår tror jag.

Hur känner du dig nu?
Som om jag befinner mig i dvala.

Vanligaste färg på dina kläder?
Grön och blå.

Vad tycker du om fötter?

...de sitter längst ut på benet och man kan stå på dem?

Vad saknar du?
Usch, det orkar jag knappt tänka på. Pengar är ju dock en ständig bristvara.

Hade du en bra kväll igår?
Den var lugn och skön.

Rakar du benen?
När andan faller på. Kanske var tredje månad. Jag är fjunig.

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Halv ett, typ.

Är du blyg?
Inte särskilt.

Sysslar du med någon idrott?
Mja, jag motionssimmar?

Vill du hellre ha mail än brev?
Det spelar ingen roll, så länge det är kärleksbrev.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Jag är sjukt oromantisk, så nej.

Har du spytt offentligt?
Ja.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag?
Pissa mönster i snön och odla skägg!

Är du nöjd med ditt liv?
På det stora hela, ja.

Är du bortskämd?
Inte materiellt sett, men kanske känslomässigt. Jag har fått mycket kärlek och omtanke.

Vad gör du i morgon?
Äter kladdkaka och umgås med Rebecca.

Vad är det värsta du vet?
Orättvisor och krig. Jag vet, ett riktigt Fröken Sverige-kandidatsvar.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?
Det beror så på vad man definierar som att "slösa". Jag brukar tycka att det är högst livsnödvändiga saker jag lägger pengarna på...

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?
De flesta kändisar är skitförebilder. Men om Hanna Fridén räknas som en kändis så är hon grym. Om jag hade en lillasyster skulle jag vilja att hon läste Hannas blogg, då skulle jag vara hyfsat lugn för att hon var inne på rätt spår.

Vad längtar du till?
Att hänga vid åkanten och käka jordgubbar.

Har du bra vänner och äkta vänskap? 
Jag brukar sortera bort dem som inte kvalificerar sig som bra vänner, så ja.

Vad är det finaste du fått?
Kärlek.

Hur gammal är du?

21.

Tycker du om någon just nu?
Ja.

Om fem månader?

Läser jag tredje terminen på socionomprogrammet och ska förhoppningsvis iväg på en London-weekend med några kompisar.

Du samlar på?
Massor, se presentationen för några exempel. Jag är en riktig samlare.

Gröna eller röda äppeln?
Röda.

Vem ringer du när du är arg/ledsen?

Ingen, om jag inte absolut måste.

Gillar du golf?
Nej.

Vilken tid gick du upp idag?
Runt elva, gissar jag på.

Har du sovit i din egna säng inatt?
Nej, jag har sovit i bäddsoffan hemma hos mamma och pappa.

Har du strumpor på dig nu?
Nej, strumpbyxor.

Är det okej att gråta?
Absolut! Jag tror att det är bra att gråta. Det lättar på trycket och så får man bättre kontakt med sina känslor.

När grät du senast?

Igår.

Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Ptja, inte skulle jag vara CSNs bitch i varje fall...

Bär du glasögon eller linser?
Nej, fast jag borde nog ha läsglasögon egentligen. När jag nu ska ha råd att införskaffa det...

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?

Haha, nej.

När går du upp ur sängen en helgmorgon?
Elva, tolv kanske.

Har du piercing?
Nej.

Vill du gifta dig?

Efter att ha läst Allmän rättslära och civilrätt? Not so much...

Vill du ha barn?
Ja.

Är du bra på att laga mat?
Helt oäven är jag väl inte.

Är du flygrädd?
Nej.

Hur vig är du?
Ungefär som ett kylskåp.

Är du musikalisk?
Rätt så.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Riktigt kallt vatten.

Vilken är din favoritglass?
Ben & Jerry's Bohemian Raspberry.

Tror du på ett liv efter döden?
Jag hoppas åtminstone.

Tycker du om sushi?
Jag älskar det!

Vad äter du helst när du ser på film?
Nötter eller popcorn.

Bor dina föräldrar tillsammans?

Ja.

Har du tandläkarskräck?

Nej. Däremot förstår jag inte vem som frivilligt väljer ett yrke som går ut på att gräva folk i munnen dagarna i ända.

Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Nattuggla.

Vilken ögonfärg har du?
Grönblåbrungrå. Mest grön.

Har du någon gång gråtit dig till sömns?

Ja.

Biter du på naglarna?

Nej.

Röker du?

Kanske fyra gånger per år.

Hur ofta tränar/motionerar du?
Promenerar så gott som varje dag, försöker simma två gånger i veckan.

Senaste låt du hörde?
Hjälp – Markus Krunegård.

Tags: ,

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker, helt ärligt, att det är väldigt intressant att läsa listor. ;)



Och åh, FredFlare.. Det enda dåliga är att de inte skickar varorna till något annat ställe än USA.

Tack för komplimangen över headern! :D

2009-04-13 @ 08:27:43
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0