Bra ögonblick

Jag försöker samla på lite bra ögonblick. Det bästa senaste dagarna har varit att åka bil med lillebror och göra narr av radioprataren som envisades med att uttala "living on a prayer" som "livin ån a prää". Skratta åt dåliga skämt och småjävlas med varandra. Som syskon ska göra.

Nu sitter båda mina bröder nere i Uppsala och dricker öl tillsammans i ett korridorsrum i Floggan, och halvt om halvt önskar jag att jag vore där. Fast jag vet att mammas mat gör mig gott, och jag vet att fler bra ögonblick väntar runt hörnet. Floggan can wait, det kommer fler tillfällen.

För nån dag snart ska jag träffa min Dvärg of Doom och baka vidbränd kladdkaka i hennes mammas kök.

Och när lillebror är tillbaka från Uppsala så ska jag tvinga honom att vara med och spela Alias. Och imorgon lär det bli Nintendo för hela slanten med papi.

Och kanske lite pianoklink, det kan jag behöva.

Tags: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lizzy D

Haha, appropå "living on a prayer" så var det nån nångång (radio tv.. blogg whatever) som trodde det var typ "livet på prärien". Det är värt ett skratt eller två ;)

2009-04-12 @ 22:48:19
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Hanna

Lizzy D: Det kanske var det han trodde att låten handlade om? Jag menar det finns folk som har haft "One" med U2 på sina bröllop, så uppenbarligen är inte texten nånting som människor lägger någon större vikt vid...!

2009-04-12 @ 23:25:38
URL: http://marmaladeskies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0