Skämslåten

Jag har upptäckt en ganska allvarlig personality flaw hos mig själv. Jag fick nämligen frågan om vilken som är min värsta skämslåt. En låt som jag skäms över att jag tycker är bra.

Och jag kom inte på någonting. Alls.

Spice Girls, Britney Spears och Backstreet Boys? Jag tillhörde målgruppen, nu gillar jag vissa låtar av nostalgiska skäl.

Bonnie Tyler? Belinda Carlisle? Cyndi Lauper? De har liksom sin charm.

Jackson 5? Ja, kanske i en tid då jag faktiskt brydde mig om vad andra tyckte.

Abba? Efter Mamma Mia! känns det som hyfsat normaliserat.

Jag funderade i över en timme innan jag - framför allt till min egna stora besvikelse - fick ge upp och inse att jag nu helt enkelt har utvecklat ett sånt gigantiskt ego att jag fullkomligt saknar känsla för vad som är skämmigt och inte i andras ögon.

Det känns inte helt bra. Det känns som ett systemfel i min personlighet. Nån har raderat förmågan att skämmas över triviala saker och vad det kommer att leda till i förlängningen vill jag inte ens tänka på.

(Dock skäms jag ju över det faktum att jag inte har någon skämslåt, så jag kanske inte är bortom all räddning. Trots allt. Och jag skulle skämmas ögonen ur mig ifall jag tyckte om någonting av Linkin Park. Eller Lasse Stefanz. Vilken himla tur att jag inte gör det.)

Tags: , , ,

Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Åh! Jag vet Precis vad du menar!! Jag trodde att jag skulle skämmas över att lyssna på GES, men så tänkte jag THE HELL WITH IT och behöll "vad lyssnar du på?" aktiverat på msn... och snart flödade mkt riktigt "åhhh! gomusiken! de var mina idoler när jag var liten"-kommentarerna in. Så ett tag tänkte jag joina dig i din skamlösa kamp, men så kom jag på att den där lyssningsfunktionens möjligheter att löpa linan ut är Ytterst beroende på vilka som är online för stunden. Så riktigt vild och galen kan jag aldrig bli förrän vid 3-4 på natten. So sorry mate, you stand alone.

2009-03-16 @ 01:26:45
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: Lisa

Jag förstår preciiiis! Alltså. All sån 90-tals musik har ju blivit inne, eller liksom, man gillar inte allt för att det är BRA mest för att det är nostalgi. Men nåt jag skäms över? Det finns knappt längre. Sånt lyssnar man ju inte på!? Eller? Haha

2009-03-16 @ 09:20:20
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Annie

Haha jaså det spred sig! Jag har två tips: Michael Learns to rock - 25 minutes eller Grönwalls - kärlek på lasarett. Men du är inte ensam.. Jakob, Sandra och Andreas var också sämst på att komma på skämslåtar!

2009-03-16 @ 22:32:44
URL: http://socionomstudenter.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ivona: Haha, din lilla ögontjänare. Jag vet nog ett och annat lik i din musikaliska garderob!



Lisa: Nej, antingen har man slutat bry sig eller så har det blivit rumsrent. :(



Annie: Det gjorde ju det! Andreas låt är ju bara svennig, det är inte samma sak som pinsam (även om det är närbesläktat).



Och jag har verkligen funderat, men allt jag kommer på att jag skulle tycka var skämmigt är ju sånt som jag inte lyssnar på. Jag får lyssna in mig på Christer Sjögrens samlade diskografi eller nåt, för det här måste avhjälpas snarast!

2009-03-16 @ 23:13:08
URL: http://marmaladeskies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0