Dagens ord: Skryt



Dagens ord är "skryt".

Beskrivning: Att prata stort om sig själv och saker som man har gjort.

Användning: "Inte för att skryta, men jag fick VG på tentan i statskunskap!"

Antal träffar på Google:
ca 1 210 000

Kommentar: Jag fick ju faktiskt ett VG på statskunskapstentan. Det är jag mäkta stolt över, för plugget innan den tentan var verkligen inte någon uppvisning i god studieteknik.

Imorgon har jag tenta i juridik. På plussidan - man får ha med sig kurslitteratur, lagbok och anteckningar. På minussidan - om man ska ha någon behållning av det kanske man borde har sorterat sina anteckningar och märkt ut i böckerna lite tidigare än 8 timmar innan tentan börjar?

Vi kan ju hoppas och be att min bristande studieteknik gör succé igen, så att jag har något att skryta över även i fortsättningen...

(Bildvalet är för övrigt ingenting att skryta om, men jag har viktigare saker för mig än det här, tydligen.)

Tags: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0