Fräcka Fingret


Fräcka Fingret bygger "kineshus".


Fräcka Fingret var här igår. Han roade sig med att bygga korthus ("kineshus" och inte "kinesiska hus", tydligen), göra narr av kokboken jag fick av min storebror i julklapp för nåt år sen (den heter "Kokbok för kära" och innehåller avsnitt som "Parmiddagen" och "Fredagsmyset", så kanske berättigat men ändå), vanära mitt hem genom att sjunga på Gyllene Tider-låtar och prata om den unge Per Gessles fantastiska kerublockar, måla gristryne på en mjölkpaketsillustration och uppmana mig blogga om det, spöa mitt ass i poängpoker, kalla mig för "Backhopparn" samt att sno kaffe ur en av mina korridorares skåp.


En förbättrad version av mjölkpaketsillustrationen?

Okej, det sista kan ha varit på uppmaning av mig eftersom vi bakade chokladbollar och jag inte har något kaffe att tillgå. Men det behöver vi inte tala så högt om!

Nu blir det bacon. Grymt, sa grisen.

Tags: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0