Ett mått av kirchsteigerism



Grr.



Jag får små infall ibland.

Till exempel får jag ibland infall att riva ut hela garderoben och klä in hyllplanen i prickig vaxduk eftersom jag inbillar mig att det ska kännas fräschare än att lägga kläderna direkt på plywoodskivorna, och att jag på något magiskt sätt också då ska bli mer organiserad och inte bara pula in kläderna där de får plats efter tvätten.

Det kommer ju inte att hända. Så är det ju.

Ett annat exempel på ett infall  som jag kallar för "Mysbelysning" är att jag helt plötsligt åker ut till IKEA, köper en ny lampskärm, åker hem, våldför mig på uttaget för taklampan, ringer till snälla och långa Matte som får komma och hjälpa till med att försöka få fanskapet att funka, bara för att konstatera att det faktiskt helt enkelt inte funkar. Och att jag måste ringa Studentstaden för att nåt som en elektriker förmodligen måste komma och fixa verkar vara sönder.

Det kommer ju inte att hända. Så är det ju.

(Och jag har ju sol i rummet i stort sett hela dagen och vi går ju mot ljusare tider och så har jag ju en massa andra lampor att tända... Alltså mysbelysning).

Sen får jag för mig att jag minsann borde flytta om hyllplanen i bokhyllan och fixa och trixa i ordning där också. Jarå. Plockar ur hyllorna, lyfter ur hyllplanen och sen går luften ur mig.

Det kommer ju inte att hända. Så är det ju.


Så jag kör på att vara mysig och dricka mitt nyinköpta chaite ur min favoritmugg istället. Barfota.

Tags: , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0