Dagens ord: Gitarr

Dagens ord är "gitarr".

Beskrivning:
Ett stränginstrument med sex strängar.

Användning: "Jag ska lära mig att spela gitarr igen".

Antal träffar på Google: ca 1 380 000.

Kommentar: Mitt band behöver en till gitarrist. Jag har spelat gitarr en gång i tiden. Jag har till och med en svart akustisk Fender som för det mesta bara står och ser stilig ut i ett hörn av mitt rum (hon heter Betty, och ja, jag döper alla mina saker) men som jag nu har börjat plinka på i lönndom. Jag var i och för sig alldeles för jäkla svinlat för att nånsin lära mig ordentligt, men nu ska det alltså bli av.

Till saken hör att spanjoren i min korridor är superduktig på att spela gitarr. Och det är ganska lyhört här. Alltså skäms jag ögonen ur mig varje gång jag trevar efter ett ackord eller gör ett klumpigt ackordbyte.

Jag väntar mig att dörren ska flyga upp när som helst och att han ska fråga vad i hela helvete den stackars gitarren har gjort för att förtjäna en sådan misshandel.

Jag bara ser hur glöden flammar upp i hans bruna ögon och hur han sedan befriar Betty från mina talanglösa händer.

Det är ju sånt som ofta händer med spanjorer och gitarrer, menar jag.

Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Lizzy D

haha. jag brukar spela gitarr för att reta mina grannar. eller jag hoppas iallafall att de blir retade. jag retar ju iallafall mig själv.. fast om jag får köpa gitarren jag lånat billigt så ska jag ta tag i mitt gitarrlärande. gitarrlektioner.. nån gång

2009-03-30 @ 16:51:39
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0