Min nyårsafton i siffror

Antal personer vid middagsbordet: 8
Antal portioner av mammas fläskfilégryta med pommes jag vräkte i mig:
2
Antal personer som ditchade hemmets lugna vrå efter middagen: 3
Antal glas vin: Omkring 5
Antal deprimerande samtalsämnen: 7
Antal skålar chokladmousse: 2
Antal MarioKart-tuneringar jag vann mot Sara: 2
Antal gånger Sara spöade mig i Mario & Sonic at the Olympic Games: Oändliga
Antal vindruvor jag lyckades trycka i mig på tolvslaget*: 12!
Antal fyrverkeripjäser min far tände: 7
Antal fyrverkeripjäser som exploderade på marken: 2
Antal brinnande buskar till följd av detta: 1
Antal år min fyrverkeriskräck var botad innan gårdagen: ca 10
Antal fäder som fick en religiös uppenbarelse av samma kaliber som George Srs ”caged wisdom” i Arrested Development på grund av brinnande buskar: 1
Antal personer i sällskapet som avböjde att bli pappas lärjungar (s.k. Jannes vittnen): 4

* Vi har en tradition i min familj som går ut på att man för varje slag klockan slår vid tolvslaget ska äta en vindruva. Muy importante!


Tags: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0