Hockeygrabb



GIssa brollan! (Anna får inte vara med)


Hockey är inte ett av mina stora fritidsintressen. Däremot så är det någonting som upptar stora delar av min lillebrors liv. Han spelar nämligen i Tegs SKs A-lag. Det var han som drog vinstlotten ur genpolen när det gällde de atletiska förmågorna.

Själv är jag totalt värdelös på allt vad idrott heter. Det kan ha att göra med mina principer. Jag har inte många principer, men den viktigaste jag har och som jag värdesätter över alla andra är "Jag springer jävlar inte"-principen.

Det finns tre gånger då jag eventuellt springer - om jag har en galen psykotisk person som vill mörda mig bakom mig, om det brinner eller om absolut sista bussen för dagen är på väg att rulla iväg från busshållplatsen.

Annars går jag.

Nåja. Brodern spelar alltså i Tegs A-lag och idag besökte jag ladan för första gången på typ ett år för att se honom spela. Det luktade gammal svett och kaffe som vanligt. Teg vann mot Arvidsjaur med 5-1 och brodern gjorde så många mål att jag helt tappade räkningen.

Kanske för att jag var upptagen med att frysa arslet av mig, vad vet jag?

Tags: , , ,

Kommentarer
Postat av: Lisa

Pratade vi om det där med att du bara springer om du blir jagad-grejen? Eller pratade jag om exakt samma sak med nån annan? :S



Totalt gjorde de 5 mål och du tappade räkningen på hur många din bror gjorde? Starkt jobbat! ;D (I still love you, promise)

2009-01-04 @ 22:55:27
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Hanna

Lisa: Matematik har aldrig varit min grej!



Och ja, jag tror vi pratade om det. Annars så har jag en förstående medmänniska någonstans i Sverige som delar mina principer!

2009-01-04 @ 23:52:50
URL: http://marmaladeskies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0