Dagens ord: Sällskapsspel



Dagens ord är "sällskapsspel".

Beskrivning: En form av spel som spelas tillsammans med andra, företrädesvis någon form av brädspel.

Använding: "Trivial Pursuit är ganska svårt med roligt och allmänbildande sällskapsspel."

Antal träffar på Google: ca 502 000

Kommentar: Igår hade jag spelkväll hemma hos mig. Vi spelade Galenpanna, vilket inte riktigt var min grej, även om jag kom på den smått genialiska tidningsrubriken "Tränare med oflyt" åt Andreas som hade "Regalskeppet Vasa" och "Svennis" på sina kort. Vann gjorde Lena, så klart!

Spelade dessutom Orangino hos Cecilia i söndags, ett spel som skulle vara riktigt intressant att spela med soctanta mi. Överanalysering å de grövsta, no doubt about it!

Tags: , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0