Dagens ord: Ensamhet



Dagens ord är "ensamhet".

Beskrivning:
Att umgås på tu man hand med sig själv.

Användning: "Att sitta på sin kammare i all ensamhet"

Antal träffar på Google: ca 615 000

Kommentar: Jag har ett ganska stort behov av ensamhet egentligen, men på sistone har jag börjat klättra på väggarna så fort jag inte har någon i närheten. Det beror säkert på att jag nyss har gjort slut med min pojkvän och att jag sen dess har umgåtts flitigt med klasskamraterna och egentligen inte varit ensam alls på väldigt länge. Jag är inte van vid mitt eget sällskap längre. Så ikväll sitter jag här på min kammare i all ensamhet. Och det känns rätt fint, faktiskt. Jag och mig själv, liksom. Den bästa vännen man kan ha. Som mamma brukar säga om att prata med sig själv - "man får så himla bra svar!".

Tags: , ,

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så sant, så sant! Fast jag saknar sällskap. Jag har varit för mkt med mig själv och jag är dessvärre inte så roligt sällskap :/

2009-02-16 @ 09:11:48
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Ivona Tinkle

Har du sett The Wrestler än? Maken till gripande film om ensamhet har jag då aldrig varit med om! Samtidigt som jag tycker det är svinskönt att vara ensam ibland så kan jag inte hjälpa att tro att man blir helt galen av det in the long run och det är ärligt talat en ganska obehaglig tanke.

2009-02-16 @ 13:44:01
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0