Socionomstudenter säger till



Jag pluggar ju som sagt till socionom vid det nystartade socionomprogrammet i Uppsala och jag har världens bästa klasskamrater. Lätt. Jag har så mycket kärlek för alla dessa människor att det ibland känns som att mitt hjärta ska gå sönder. Det är ett gäng kloka, roliga, medmänskliga och otroligt sympatiska människor som kommer att bli mycket duktiga socialarbetare i framtiden.

Men. Vi häver ur oss en hel del korkade, inte alltid så politiskt korrekta eller genomtänkta men oftast väldigt roliga och knäppa saker. Och om det inte vore för Annies och Idas ihärdiga dokumentation av hela härligheten så skulle mycket falla i glömska. Nu finns det istället förevigat på "Socionomstudenter säger till", och med risk för att det ibland kanske är lite väl internt så tycker jag att du ska kika in och få dig ett skratt.


Tags: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0