Lappjävel

Jag är ju tyvärr ganska snäll och mjäkig när det kommer till mina korridorare, som verkligen lämnar en hel del övrigt att önska när det gäller grundläggande städning av de gemensamma utrymmena. När jag kom hem i onsdags möttes jag av en varm vägg av förruttnelse när jag klev in genom dörren. Varm äcklig mögeldoft.

Hittills har jag inte satt upp några arga lappar, men jag funderar starkt på att skriva så här:

"Till förruttnelsen

 Förruttnelse, hasta, o älskade brud,
att bädda vårt ensliga läger!
Förskjuten av världen, förskjuten av Gud,
blott dig till förhoppning jag äger.
Fort, smycka vår kammar -- på svartklädda båren
den suckande älskarn din boning skall nå.
Fort, tillred vår brudsäng -- med nejlikor våren
skall henne beså.

 Slut ömt i ditt sköte min smäktande kropp,
förkväv i ditt famntag min smärta!
I maskar lös tanken och känslorna opp,
i aska mitt brinnande hjärta.
Rik är du, o flicka! -- i hemgift du giver
den stora, den grönskande jorden åt mig.
Jag plågas häruppe, men lycklig jag bliver
därnere hos dig.

Till vällustens ljuva, förtrollande kvalm
oss svartklädda brudsvenner följa.
Vår bröllopssång ringes av klockornas malm,
och gröna gardiner oss dölja.
När stormarna ute på världshavet råda,
när fasor den blodade jorden bebo,
när fejderna rasa, vi slumra dock båda
i gyllene ro. "

Erik Johan Stagnelius

Vad tror ni? Är det en lämplig arg lapp?

Tags: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du borde absolut göra en "ARGA LAPPEN"! Fasen oxå!

2009-04-17 @ 11:02:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Allvarligt talat så verkar de ju inte speciellt brighta dina korridorare så jag tvivlar starkt på att de ens förstår vad det står. Och man förlorar lätt poängen med en så lång lapp. Ryt till ordentligt! E

2009-04-17 @ 18:07:05
Postat av: Rebecca

Haha, ja! det är så himla roligt att skriva lappar. Jag längtar efter att få skriva en arg. Gör det! Nu nu! Men lite argare och lite kortare!

2009-04-17 @ 19:10:55
URL: http://hallonsemla.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0